Aku Sayang Depa Nih

Thursday, 11 April 2013

Cerpen - Aku, Jiran Sebelah Kiri, Jiran Sebelah Kanan Dan Karipap Tanpa Intipati

Pagi itu tepat jam 7 minit ke 32, deruan ombak memecah keheningan pagi, bunyi burung kelicap diselang seli dengan burung kasawari sangat merdu bak kentut berirama, daun-daun kering keguguran anak sulung, makcik zainab sibuk ber krruuukkk...krrruukkkk menyuap dedak perisa tomato kepada ayam serama jiranya..al-maklum la ayam moden mana makan pedas..

ayam serama untuk dijual..berminat?
sila hubungi jiran makcik zenab
Tiba-tiba perut aku rasa semacam, semacamnya bukan kepalang bak sepender dicarik-carik halus direndam didalam air limau kasturi..aku bergegas ke bilik air lantas membuka towel rabak aku..sebelum melepaskan hajat aku try bukak paip air terlebih dahulu manalah tahu bekalan air amek annual leave harini..nampak gayanya sangkaan aku tepat dan sangat padu..tak guna sungguh! menyesal aku try!

Aku memakai semula towel aku lalu berjalan terkepit-kepit menuju ke sungai belakang rumah..yelah, kalau aku berlari mau bersepah tercicir najis mu.....ok aku lupa najis aku ni najis jenis apa -___-..aku pandang kiri, aku pandang kanan..fuh!!~ line clear..aku mencabut semula towel aku lalu aku campakkan keatas tebing sungai..tak perlu aku ceritakan lagi selanjutnya...

Usai semuanya aku pulang kerumah semula sambil menyayi gembira lagaknya baru menang nisan fairlady dalam acara ABPBH kategori artis paling sasa tubuh badan..sampai dirumah aku terhidu sesuatu..sesuat yang sangat aneh, misteri juga mungkin..aku malas nak tegur sebab tok aku pesan dulu kalau bau pelik jangan tegur..aku cuba mengesan bau itu..nampak gayanya aku semakin menghampiri bau itu..

Tiba-tiba..kelekukk! kepala aku terhantuk di dinding..langkah aku disekat oleh dinding rumah aku..berdarah dah macam kena sunat kali ketiga..mujur pakcik kulup jiran belah kiri aku pandai menjahit..selesai pakcik kulup menjahit kepala aku yang luka aku menyambung semula langkah aku..nampak gayanya memang tak boleh sambung dah sebab dihalang dinding rumah aku, masakan aku nak pecahkan dinding rumah sendiri..mau kena penangan jurus itik serati dengan bapak aku..

Tika itu, baru aku sedar bau itu datangnya dari rumah jiran belah kanan aku, makcik zainab tadi..aku berjalan selamba kerumah makcik zainab.."assalamualaikum makcik zainab, bau apa ni sedap semacam ja?" sapa aku dengan nada lantang pukang.."waalaikumussalam ca'er, ni haa makcik tengah goreng karipap"..perghh rupa-rupanya makcik zainab tegah goreng karipap kegemaran aku..

Aku bertanya lagi.."karipap inti apa pulak makcik goreng?"..dengan selamba rokk dia balas "karipap takdak inti"..huhh?apakah muslihat makcik zainab ini???aku bertanya lagi kali ini dengan loghat pekat negeri Kedah Darul Aman.."makcik biaq betoi! awat goreng karipap takdak inti?tak besa dbuat oghang makcik jenab oih!"..sekali lagi dengan selamber makcik zenab balas dengan loghat pekat jugak "mampoih pi kat aku la hang dok kalot apa"..

aku berlalu pergi dengan muka pasrah..punah harapan aku nak makan karipap inti honeydew!sekian...

luar memang nampak enak..hakikatnya...
Nota pelipat lutut :- Cerita ini adalah rekaan semata-mata tiada kena mengena dengan yang masih hidup, yang telah mati mahupun yang sedang hangat bercinta..nama-nama watak yang dimaikan sekiranya sama dengan nama sesiapa adalah kebetulan berlaka..cerita ini juga ditulis dengan spondan dengan tujuan untuk mengembalikan mood aku dalam dunia kesengalan..harapan aku agar makcik zainab bertaubat lalu menggoreng karipap inti soursop lalu menghantar ke rumah jiran sebelah kiri beliau..

-salahsilapharapmaaf-


31 comments:

therylisa nurul ain said...

PErgi rumah makcik zainap tu pakai tuala ke dop :/

zaxx said...

hahhaa idea spondan yang memang pondan..eh? hahah maaf tersilap.,.haha wa respect lu bro..lu mmg sengal kali namploh ribu ganda..heheh update manyak2 lagi..wa rindu lu.,hhehe

bai baizura said...

AYAT bm nau. masakan....kahkahkah. kim slm kat pkcik kulup.errkk

miz ruha said...

hahaha.... sengal btol!! karipap tak ada inti...

aima said...

karipap inti honey madu lagi sedap

baby comel said...

kesian hang caer. tu lah yg hang dok sebuk dia nk taruk inti ke dak tu mampuihh diacla (erkkvdia yang kata lagu tu tadi kan) :) kekekee

zulhilmi tempoyak said...

adakah cerita ini untuk mereka 18 tahun ke atas.. ??? lol

Kina said...

keh3, makcik zainab kedekut xmau bg ang karipap,....tu yg habaq xdak inti,..haha

paripariputih said...

Itu namanya "karipap kos rendah" ekekeke p/s: nak gak tau si ca'er tu kuar-kuar tandas cuci ke tak tu?? hahahhaha >..<

Tihara said...

haha, spondan..macam2 laa

Anisa Anuar said...

citer mcm real.. kepala terhantuk kat dinding sampai kne jahit ek..hihihi

Cik Ngah said...

apaaaa la yg di repekkan si caer nih...haahaahaaa

suka stailo punye je.. said...

spondan yang tak leh cri kat mne2. hot..kuikui.

Mrs Velentine said...

pergh kau punya cerpen ni..hehe

tenku butang said...

haii.. salam kenal.. teman dah follow sini.. jom follow teman lak.. =)
http://tengkubutang.blogspot.com/

Anonymous said...

http://www.maps.google.com/ - [url=http://www.wikipedia.org/]wiki[/url]
mail

Anonymous said...

[url=http://louis-vuittonoutletorlando.blogspot.com/]Louis Vuitton Outlet Orlando[/url]

[url=http://usa-louisvuitton.blogspot.com/]Buy Louis Vuitton Online Usa[/url]

[url=http://louis-vuitton-outletonline.blogspot.com/]Louis Vuitton Outlet Online[/url]

[url=http://louis-vuitton-canada-online.blogspot.com/]Louis Vuitton Canada Online[/url]

[url=http://louis-vuitton-outlet-realds.blogspot.com/]Louis Vuitton Outlet[/url]

Anonymous said...

[url=http://louis-vuittonhandbagsoutlet.blogspot.com/]Louis Vuitton Outlet Stores[/url]

[url=http://authentic-louis-vuittonbelts.blogspot.com/]Authentic Louis Vuitton Belts[/url]

[url=http://louis-vuitton-onlineoutlet.blogspot.com/]Authentic Louis Vuitton Outlet[/url]

[url=http://louis-vuittonuk.blogspot.com/]Louis Vuitton Sale Uk[/url]

[url=http://louis-vuittonstore.blogspot.com/]Louis Vuitton Store[/url]

Anonymous said...

[url=http://usa-louisvuitton.blogspot.com/]Buy Louis Vuitton Online Usa[/url]

[url=http://louis-vuittononlinesale.blogspot.com/]Louis Vuitton Handbags Online[/url]

[url=http://louis-vuitton-purses-outlet.blogspot.com/]Louis Vuitton Outlet Authentic[/url]

[url=http://louis-vuittonoutletnewyork.blogspot.com/]Louis Vuitton Outlet New York[/url]

[url=http://louis-vuittonstorelocation.blogspot.com/]Louis Vuitton Store Locations[/url]

MawardiYunus said...

tpkan karipap berinti umah ppp ritu beskan.. tp menyesal tak bungkus wat balik umah agaggagagaga

Diari Si Froggie said...

sempat lagi pakcik kulup jahit luka lu kan? haha.. kesian lu tak dapat makan karipap inti honeydew nanti gua buat kan untuk lu karipap inti batu bata na.. idea spondan betul lu nie. haha

Anonymous said...

Hi there just wanted to give you a quick heads up. The text in your content seem to be running off the screen in Chrome.

I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with browser compatibility but I figured I'd
post to let you know. The layout look great though! Hope you
get the problem fixed soon. Thanks

Also visit my blog - germany

Anonymous said...

You really make it seem so easy with your presentation but I to find this matter to
be really one thing which I believe I would never understand.
It sort of feels too complicated and extremely extensive for me.
I'm taking a look forward to your subsequent post, I'll attempt to get the hang of
it!

Take a look at my webpage :: vakantiehuisjes frankrijk

Berita Kaki said...

apa mat salleh atas gua ni merepek ? hahaha

adrianna syaz said...

Wah..cerpen hebat ni..:).salam kenal..folo blog ini.:)

itu Akhil said...

karipap! Sedapnya! haha.
p/s: pehh blog apakah? dah berwajah baru. nice!

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

cik amal said...

eh kejap! tu pergi umah mkcik zainab tu pakai tuala ke tak ? hahaha

Btw, cantik blog yang sekarang.. nice.. thumbs up!

Nurul Aini said...

Mak aii..kebabomlah cerpennya..hehe..

p/s: Wah..blog sudah berwajah baru..smart. ^___^

LaLa mhdnor said...

eh blog dah berubah, sorry lama x blogwalking, hehe

CPNS 2013 said...

Sepertinya enak :)

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Mentelaah Belog Hina Bina Saya
Sila Tinggalkan Komen Anda Pula =)